چگونگی از بین بردن خط اخم

چگونگی از بین بردن خط اخم

چگونگی از بین بردن خط اخم

خط اخم چیست؟

از بین ۲ ابرو به سمت خارج عضله ای به نام عضله اخم کننده وجود دارد و وقتی منقبض می شود، ابرو را به داخل و پایین می کشد.

انقباض طول عضلات این ناحیه را افزایش می دهد و موجب می شود پوست کش بیاید و وقتی رها می شود، چین و چروک عمودی ایجاد می کند که حاصل آن بروز خط اخم یا خطوط ۱۱ بین دو ابروست

چگونگی از بین بردن خط اخم

چه چیزهایی باعث ایجاد خط اخم می شوند؟

  • سن و سال
  • ژن های مرتبط
  • نور خورشید
  • استرس و فشار
  • سیگار کشیدن

سن:

علت شماره یک خطوط اخم، همانطور که پیرتر میشوید، پوست شما انعطاف پذیری اش را از دست می دهد و این بدان معنی است که پوست شما سخت تر می تواند تا به وضعیت اصلی خود بازگردد در نتیجه، خطوط و چین و چروک بیشتری احتمال دارد که باقی بمانند. 

ژن ها:

یکی دیگر از علل رایج خطوط اخم، DNA است ، ژنتیک نقش مهمی در نوع پوست شما ایفا می کند.برخی از انواع پوست ها زودتر چروک می شوند و انعطاف خود را از دست می دهند، در حالی که بعضی دیگر انعطاف پذیرتر هستند و برای مدت طولانی در برابر چین و چروک مقاومت می کنند.

نور خورشید:

همه ما می دانیم که خورشید می تواند به پوست آسیب برساند. اما خسارات خورشید را می شناسید اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید کلاژن و الاستین را تجزیه می کند،

دو پروتئین مهم که پوست شما را جوان و زیبا نگه می دارد. بدون این پروتئین های حیاتی، ایجاد چین و چروک ها سریع انجام می شود.

استرس و فشار:

استرس برای سلامتی شما هرگز خوب نیست، و می تواند برای پوست شما نیز بد باشد.

در معرض استرس بودن زیاد می تواند به طور مرتب صورت شما را خراب کند. و همانطور که قبلا ذکر شد، این بروز احساسات مکرر با صورت اغلب منجر به خطوط و چین و چروک می شود.

اگر این به اندازه کافی بد نیست، استرس همچنین می تواند منجر به شکستگی و تحریک پوست شود. 

سیگار کشیدن:

می دانیم که این خبر جدیدی نیست اما اگر نشنیدید، سیگار کشیدن برای پوست شما بد است ؛

سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد انواع چین و چروک های پوستی، از جمله خطوط اخم شود.

روش‌های درمان:

استفاده از لوسیون و کرم:

کرم و لوسیون در واقع نمی تواند برای رفع و ازبین بردن خط اخم و چین و چروک پیشانی موثر باشد اما می‌تواند تاحدودی ظاهر آن را بهبود دهد.  کرم‌ها و لوسیون‌ها عمدتا به این منظور به کار می‌روند که پوست را مرطوب و هیدراته کنند و از خشک شدن پوست که باعث می‌شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد، جلوگیری می‌کنند. استفاده از کرم در سنین جوانی (حتی برای مردان) می‌تواند بروز خطوط اخم و چین و چروک پیشانی را به تعویق بیاندازد. با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش پیدا می‌کند و این کرم‌ها به جایگزینی کلاژن و الاستین در پوست کمک می‌کنند و به پوست شما ظاهری نرم و شاداب می‌دهند. استفاده از کرم ویتامین E در اطراف خصوط اخم و چین و چروک های پیشانی نیز به بهبودی سلول‌های پوستی و رفع چروک پیشانی در این نواحی کمک می‌کند.

درمابریژن و لایه‌برداری از پوست:

این دسته از روش‌های درمانی برای رفع و ازبین بردن خط اخم و چین و چروک پیشانی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند، چرا که به‌طور کامل یک لایه از روی سطح پوست را بر می‌دارند. مواد شیمیایی مختلفی برای لایه برداری عمیق پوست وجود دارد که دارای خاصیت اسیدی هستند و خارجی‌ترین لایه‌ی پوست را کنار می‌زنند. پیلینگ آبی (پیلینگ با مواد آبی رنگ)

یکی از روش‌های محبوب برای لایه‌برداری پوست است که تاثیرات فوق‌العاده‌ای در از بین بردن چروک پیشانی و خطوط اخم دارد.

جوانسازی پوست با لیزر:

لایه‌برداری و جوان‌سازی پوست با لیزر همیشه یکی از گزینه‌های درمانی پرکاربرد برای از بین بردن خطوط اخم و چین چروک پیشانی بوده است که اغلب نتایج خوبی را نیز به همراه دارد. لیزر مورد استفاده برای این کار، لیزر کربن‌دی‌اکسید (CO2) است که می‌توان توسط آن به‌طور دقیق، نقاط مورد نظر در پوست را هدف قرار داد. انجام لیزردرمانی با درد یا ناراحتی زیادی همراه نیست و تنها بعد از لیزردرمانی مقدار کمی تورم و کبودی خفیف ممکن است در پوست ایجاد شود. در صورتی که میزان لایه‌برداری پوست با لیزر زیاد باشد و لایه‌برداری به طور عمیق انجام شود، ممکن است قبل از بازگشت دوباره به روند کارهای روزانه و همیشگی خود، لازم باشد چند هفته‌ای را برای ریکاوری زمان صرف کنید.

تزریق ژل و  بوتاکس (یا دایسپورت):

تزریق بوتاکس احتمالا محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش برای از بین بردن و رفع خط اخم و چروک پبشانی است که تاثیرگذاری آن نیز به اثبات رسیده و متخصصین زیبایی بیش از هر روش دیگری آن را توصیه می‌کنند. 

نکته‌ی منفی که در مورد درمان چروک اخم با تزریق بوتاکس یا دایسپورت وجود دارد این است که نتایج این روش‌ها، دائمی نیستند و بعد از از بین رفتن کامل نتایج درمان، لازم است تزریق مجددا انجام شود.

همچنین بیماران از درد احتمالی ناشی از  درمان خط اخم با تزریق بوتاکس در یک جلسه واهمه دارند. مدت زمان ریکاوری بعد از انجام تزریق بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است که در مقایسه با روشی مانند لایه‌برداری با لیزر که به دو هفته ریکاوری نیاز دارد، بسیار ناچیز است.

بسته به این که چروک‌ها و خطوط اخم شما تا چه حد عمیق باشند، پزشک شما تعیین می‌کند که چند واحد تزریق باید انجام شود؛ قیمت بوتاکس خط اخم بسته به تعداد واحد تزریقی، در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. در روش تزریق بوتاکس پیشانی، معمولا در حدود ۲۰ واحد تزریق می‌شود. تزریق ژل نیز با پرکردن پوست توسط هیالورویک اسید و کلاژن، موجب صاف شدن چروک‌ها و خطوط اخم می‌شوند.

جراحی لیفت صورت:

جراحی لیفت صورت چه به صورت جراحی لیفت میانی یا لیفت کامل انجام شود، تهاجمی‌ترین روش برای رفع و از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک پیشانی است. تصمیم گرفتن برای انجام این جراحی ممکن است بسیار سخت باشد، اما اگر شما به دنبال روشی با نتایج تقریبا دائمی (۱۰ الی ۲۰ سال) هستید، احتمالا این روش، مناسب‌ترین گزینه برای شما است. اگر به خاطر عوارض احتمالی جراحی، از رفتن زیر تیغ جراحی واهمه دارید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک متخصص جراحی پلاستیک مشورت کنید تا در مورد عوارض جراحی و احتمال بروز آن‌ها به شما اطلاعات لازم را بدهد.

چگونگی از بین بردن خط اخم

راه های طبیعی برای از بین بردن خط اخم:

۱. روغن نارگیل یا روغن زیتون

‌می‌توانید یکی از روغن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی روی خط اخم و خطوط پیشانی ماساژ دهید. این روغن‌ها به دلیل آبرسانی بالا، با گذشت زمان خطوط را از بین می‌برند. حتی می‌توانید برای تاثیر بیشتر، سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس آن را روی پیشانی ماساژ دهید.

اگر پوستتان خشک است، بهتر است از روغن نارگیل استفاده کنید.

۲. روغن کرچک و رفع خط اخم

از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن خط اخم، استفاده از روغن کرچک است. مقداری از این روغن را به آرامی روی خطوط ماساژ دهید و بگذارید یک شبانه روز بماند.

۳. ماسک موز یک بوتاکس طبیعی

بسیاری از تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از ماسک‌های حاوی موز، همانند بوتاکس عمل می‌کنند! برای استفاده از موز شما می‌توانید یکی از ۲ روش زیر را استفاده کنید:

یک موز رسیده را کامل له کنید، کمی عسل را همراه با آووکادو له شده به آن بیفزایید. این مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پیشانی و خط اخم خود نگه دارید و سپس با آب گرم بشویید.

همینطور می‌توانید یک موز رسیده را کامل له کنید و ۱ قاشق غذاخوری ماست به همراه ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر به آن اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. بگذارید این مخلوط برای ۱۵ دقیقه روی خطوط اخم بماند و سپس آن را بشویید.

۴. سفیده تخم مرغ دشمن خط اخم

به مدت ۱۰ دقیقه سفیده تخم مرغ را روی خطوط پیشانی و بین دو ابرو نگه دارید سپس با آب سرد بشویید. همچنین می‌توانید یک سفیده تخم مرغ را همراه با کمی گلاب و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین به خوبی ترکیب کنید.

ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه روی پیشانی نگه دارید و سپس آن را بشویید.

۵. رفع چین و چروک و اخم با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را از داخل گیاه خارج کنید و مقداری از آن را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را روی پیشانی بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

۶. زنجبیل اخم هایتان را باز می‌کند!

یک تکه از زنجبیل تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز صبح از آن بخورید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل هم بنوشید.

۷. رفع خط اخم با شیر

تکه‌ای از پنبه را کاملا به شیر آغشته کنید و آن را روی خطوط پیشانی و بین ابرو‌ها بکشید. اجازه دهید شیر خشک شود و سپس آن را بشویید.

همچنین می‌توانید ۱ قاشق چای خوری شیر را همراه با مقداری پودر زردچوبه ترکیب کنید تا یک مخلوط خمیر مانند درست شود. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی به آرامی ماساژ دهید و سپس آن را بشویید.

۸. روغن میوه گل رز یا رزهیپ

چندین قطره از این روغن را در خط اخم ماساژ دهید تا جذب شود. می‌توانید پس از ماساژ، صورتتان را با آب ولرم بشویید. روغن گل رز سرشار از ویتامین A است که از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

یک عدد خیار را رنده کنید و آب آن را بگیرید. جعفری خرد شده را به خیار‌های رنده شده اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی یک پارچه‌ی درشت بافت بریزید و پارچه را همراه با مخلوط، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پیشانی بگذارید و سپس صورتتان را بشویید.

۱۰. درمان خط اخم با عسل و سیب

یک عدد سیب کوچک یا متوسط را پوست بکنید و به خوبی له کنید.

۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. ماسک عسل و سیب را روی چین و چروک صورت قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

۱۱. ماساژ صورت و خداحافظی با اخم

ورزش صورت یا ماساژ صورت علاوه بر از بین بردن چروک‌ها، جلوگیری از به وجود آمدن چروک‌های جدید و افزایش گردش خون در صورت، باعث به وجود آمدن آرامشی عمیق در شما می‌شود. برای شروع می‌توانید انگشتانتان را روی پیشانی قرار دهید و به آرامی و ملایمت و به صورت دورانی ماساژ دهید. این روند پوست دور چشم و پیشانی شما را حرکت می‌دهد و به قوی‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کند. اما فقط یک ناحیه از پیشانی را ماساژ ندهید!

شما حتی می‌توانید این ماساژ را همراه با روغن‌های گفته شده در بالا، امتحان کنید.

یکی دیگر از ورزش‌های صورت به این شکل است که شما باید انگشت اشاره و انگشت میانی خود را به حالت عدد ۷، روی خط اخم خود بگذارید و به آرامی و با حرکات رفت و برگشتی آن ناحیه را ماساژ دهید.

چگونگی از بین بردن خط اخم

Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
udemy paid course free download
download micromax firmware
Free Download WordPress Themes
online free course