عمل زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش

گوش نقش بسیار مهمی در زیبایی افراد دارد. در تناسب قسمت‌های مختلف چهره، گوش‌ها نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل زیبایی هر فرد به شمار می‌روند. در برخی افراد، نامتقارن بودن گوش‌ها و یا عیوب مادرزادی دیگر همچون بزرگ بودن، کج بودن و … می‌تواند باعث شود تا فرد احساس اعتماد‌به‌نفس خود را از دست بدهد. برای رهایی از این مشکل، جراحان پلاستیک با جراحی زیبایی گوش سعی در رفع این ایرادات دارند.

در جراحی زیبایی گوش، می‌توان عیوب مادرزرادی گوش را برطرف کرد. همچنین، بزرگ بودن بیش از حد و یا ایرادات فرم و ظاهر گوش نیز قابل ترمیم و بازسازی هستند. همچنین، در صورتی که گوش، طی حادثه‌ای از حالت طبیعی خود خارج شده باشد، نیز می‌توان در جراحی اتوپلاستی آن را ترمیم و بازسازی کرد.

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش ، روشی است که در آن سایز و حالت گوش ها تغییر می یابد. نتایج عمل جراحی تغییر شکل گوش تا حد زیادی به تغییرات مورد نظر وابسته است؛ به هر حال این روش ها به طور کل موجب افزایش اعتماد به نفس و رفع مشکل گوش بزرگ ، مخصوصا در کودکان و نوجوانان می شود. اگر گوش ها برجسته و بیرون زده باشند،  با بخیه زدن غضروف می توان لاله ی گوش را صاف و به سر نزدیک تر کرد. اگر یکی از گوش ها نسبت به دیگری بالاتر قرار گرفته باشد، توسط عمل زیبایی گوش می توان آن ها را نسبت به هم متقارن کرد. گوش هایی که بیش از حد بزرگ هستند را نیز می توان توسط جراحی پلاستیک گوش به تنهایی و یا به همراه سایر عمل های جراحی مربوط به گوش به اندازه ی متناسب درآورد. درمان درد گوش ناشی از جراحی زیبایی گوش معمولا با قرص های مسکن کنترل می شود.

اقدامات لازم قبل از عمل زیبایی گوش

سوابق پزشکی شما را به‌ طور کامل بررسی می‌ شود و یک معاینه کامل بر روی شما انجام می‌دهد تا صلاحیت شما برای عمل جراحی زیبایی مشخص شود. همچنین ممکن است از شما بخواهد که قبل از انجام عمل، آزمایش پزشکی خاصی را انجام دهید که حتماً باید این آزمایش را در فاصله زمانی مناسب قبل از نزدیک شدن به زمان عمل انجام دهید.

قبل از انجام عمل، از شما خواسته می‌شود:

سیگار کشیدن را از حداقل ۶ هفته قبل از عمل، متوقف کنید.

از مصرف قرص‌های آسپرین، داروهای ضدالتهاب و برخی داروهای گیاهی که ممکن است باعث افزایش خونریزی در زمان عمل شود، خودداری کنید.

از پوست خود به‌خوبی محافظت و مراقبت کنید.

در طول جراحی اتوپلاستی چه اتفاقی می افتد؟

تکنیک های مورد استفاده در جراحی اتوپلاستی به این بستگی دارد که گوش چه نوع ایرادی داشته باشد. تکنیک خاصی که دکتر شما انتخاب می کند، محل برش و جای بخیه ها را مشخص می کند.

دکتر شما می تواند برش را در محل های زیر ایجاد کند:

پشت گوش های شما

در داخل چین های درونی گوش

جراحی اتوپلاستی

بعد از اینکه دکتر شما برش را ایجاد کرد، غضروف و پوست اضافه را حذف می کند. سپس غضروف باقی مانده را در محل مناسب خود جاسازی می کند و با بخیه ی داخلی شکل جدید آن را حفظ می کند. بخیه های دیگر برای بستن برش های خارجی استفاده می شود.

در مورد جراحی گوش کودکان، معمولا آن ها باید پس از عمل، یک شب در بیمارستان بستری شوند. پس از عمل جراحی گوش، شما معمولا دوران نقاهت کوتاهی خواهید داشت و با مراقبت های لازم  که توسط مراقب بهداشتی به شما ارائه می شود، می توانید به راحتی این دوره را سپری کنید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

  • بعد از جراحی گوش شما نباید هیچ گونه فعالیت و ورزش سنگینی داشته باشید زیرا به گوش فشار وارد شده و باعث خونریزی در گوش های شما می شود.برای مثال در منزل اجسام سنگین را جا به جا نکنید و در صورت داشتن کودک خردسال آن را بلند نکیند.
  • پیشنهاد می شود بعد از جراحی گوش یا اتوپلاستی رانندگی نکنید زیرا سربند ها باعث می شود شنوایی شما کمتر شود و یا اینکه نتوانید به موقع وبه طور  سریع عکس العمل های سر و گردن داشته باشید.
  • شب ها به پشت بخوابید و به هیچ عنوان به پهلو و بر روی گوش های خود نخوابید .بهتر است هنگام خواب زیر سر خود را بلند کنید.
  • اقداماتی که بر روی گوش انجام می گیرد باعث تورم شده و شما می توانید با قطع کرن مصرف نمک به بهبودی این ورم ها سرعت ببخشید و همچنین مواد غذایی مایع را افزایش دهید تا به دلیل کم تحرکی بعد از عمل دچار یبوست نشوید.
  • تا سه و چهار روز بعد از جراحی پوشش روی سر خود را خشک نگه دارید.شما می توانید به حمام بروید در صورتی که سر خود را به هیچ عنوان خیس نکند.
  • در صورتی که جراح برای شما داروهایی را تجویز کرده است آنها را به طور مرتب مصرف کنید.
  • تورم و کوفتگی نشانه های طبیعی بعد از عمل بوده و بیماران نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند زیرا بعد از مدتی از بین خواهند رفت .
  • بعد از گذشت یک هفته برای اینکه متخصص نتیجه جراحی گوش را در شما ارزیابی کند به جراح مراجعه کنید .
  • نتیجه جراحی گوش بعد از از بین رفتن کبودی و ورم ها مشخص خواهد شد و شما نباید پیش از آن درباره نتیجه جراحی گوش قضاوتی داشته باشید .معمولا نتیجه جراحی گوش باعث رضایت مندی افراد می شود.

برخی از بیماری های گوش که با جراحی درمان می شوند:

·         ماستوئیدیت

ماستوئید استخوانی در واقع پشت مجرای گوش خارجی قرار گرفته و شامل زائده ماستوئید ، حفره ماستوئید و سلول های هوایی ماستوئید می شود.

·         کلستئاتوم

کلستئاتوم در واقع تجمع توده کراتینی در داخل گوش میانی یا حفرات ماستوئید است و در اثر خوردگی استخوان باعث صدمه به گوش می شود.

از علائم این نوع بیماری گوش می توان به ترشحات بدبو و زننده در گوش اشاره کرد.

·         اتواسکلروز

این نوع بیماری با سخت شدن استخوانچه گوش همراه است و معمولا استخوانچه رکابی گوش میانی را درگیر می کند.

از شایع ترین علت های کم شنوایی در افراد بالغ بیماری اتواسکلروز می باشد.

تنها راه درمان این نوع بیماری های جراحی می باشد که فرد باید به یک فوق تخصص گوش خوب مراجعه کند.

بعد از جراحی گوش ممکن است علائم ذیل دیده شود:

  1. برخی از افراد بعد از عمل جراحی گوش ممکن است دچار اختلال در چشایی و خشکی دهان شوند.
  2. همچنین برخی از افراد پس از جراحی از وزوز گوش شکایت دارند که این عارضه پس از دو ماه بعد از جراحی برطرف می شود.
  3. بی حسی گوش تا ۶ ماه بعد از جراحی امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود.
  4. در صورتی که جراحی گوش وسیع باشد ممکن است بیمار در عمل جویدن و باز کردن دهان با مشکل مواجه شود، تمامی این علائم بین ۲ روز تا ۲ ماه بعد از جراحی بهبود می یابد.
Download Nulled WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
free download udemy course
download mobile firmware
Download Premium WordPress Themes Free
free download udemy paid course