جراحی زیبایی بینی(RIE-no-plas-tee)

جراحی زیبایی بینی(RIE-no-plas-tee)

جراحی زیبایی بینی(RIE-no-plas-tee)

جراحی زیبایی بینی (RIE-no-plas-tee)

جراحی است که باعث تغییر شکل بینی می شود. انگیزه جراحی زیبایی بینی ممکن است تغییر شکل بینی ، بهبود تنفس یا هر دو باشد.

قسمت فوقانی ساختار بینی استخوانی است و قسمت پایین آن غضروف است.

رینوپلاستی می تواند استخوان ، غضروف ، پوست یا هر سه مورد را تغییر دهد. با جراح خود صحبت کنید که آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است و به چه عواملی می توانید برسید.

هنگام برنامه ریزی برای جراحی زیبایی بینی ، جراح شما سایر ویژگی های صورت ، پوست روی بینی و آنچه را که می خواهید تغییر دهید در نظر می گیرد. اگر کاندید عمل جراحی باشید ، جراح شما یک برنامه سفارشی برای شما تهیه می کند.

جراحی زیبایی بینی می تواند اندازه ، شکل یا نسبت بینی شما را تغییر دهد. ممکن است برای ترمیم ناهنجاری های ناشی از آسیب ، اصلاح نقص هنگام تولد یا بهبود برخی مشکلات تنفسی انجام شود.

خطرات

مانند هر عمل جراحی اصلی ، جراحی زیبایی بینی خطرات زیادی از قبیل:

•           خون ریزی

• عفونت

• واکنش نامطلوب به بیهوشی

سایر خطرات احتمالی مخصوص جراحی زیبایی بینی شامل موارد زیر است:

• مشکل تنفس از طریق بینی

• بی حسی دائمی در داخل بینی و اطراف خود

• احتمال وجود یک بینی ناهموار

• درد ، تغییر رنگ یا تورم که ممکن است ادامه یابد

• زخم

• سوراخ در سپتوم (سوراخ شدن سپتوم)

• نیاز به جراحی اضافی

در مورد چگونگی اعمال این خطرات برای شما با پزشک خود صحبت کنید.

چگونه آماده می کنید

قبل از برنامه ریزی رینوپلاستی ، شما باید با جراح خود ملاقات کنید تا در مورد عوامل مهمی که مشخص می کند احتمالاً جراحی برای شما مفید باشد ، صحبت کنید. این جلسه به طور کلی شامل موارد زیر است:

• سابقه پزشکی شما. مهمترین سؤالی که پزشک از شما خواهد پرسید در مورد انگیزه شما برای جراحی و اهداف است. پزشک شما همچنین در مورد تاریخچه پزشکی شما سؤال خواهد کرد – از جمله سابقه انسداد بینی ، جراحی و هر نوع دارویی که مصرف می کنید. اگر اختلال خونریزی مانند هموفیلی دارید ، ممکن است کاندید جراحی زیبایی بینی نباشید.

• معاینه بدنی. پزشک معاینه جسمی کامل از جمله هر آزمایش آزمایشگاهی مانند آزمایش خون را انجام می دهد. او همچنین ویژگی های صورت و داخل و خارج بینی شما را بررسی می کند.

معاینه فیزیکی به پزشک شما کمک می کند تا تعیین کند که چه تغییراتی باید ایجاد شود و چگونه ویژگی های جسمی شما مانند ضخامت پوست یا استحکام غضروف در انتهای بینی شما ممکن است بر نتایج شما تأثیر بگذارد. معاینه فیزیکی همچنین برای تعیین تأثیر جراحی زیبایی بینی در تنفس شما بسیار مهم است.

• عکس. شخصی از مطب پزشک شما از زوایای مختلف از بینی شما عکس می گیرد. جراح شما ممکن است از نرم افزار رایانه ای برای دستکاری عکس ها استفاده کند تا به شما نشان دهد چه نتیجه ای ممکن است. پزشک شما از این عکسها برای ارزیابی های قبل و بعد از آن ، مرجع در طول عمل جراحی و بررسی های طولانی مدت استفاده خواهد کرد. مهمتر از همه ، عکس ها بحث خاصی را در مورد اهداف جراحی امکان پذیر می کنند.

• بحث در مورد انتظارات شما. شما و پزشک باید در مورد انگیزه ها و انتظارات خود صحبت کنید. او توضیح می دهد که جراحی زیبایی بینی چه کاری را برای شما انجام می دهد و نتایج شما چه می تواند باشد. طبیعی است که کمی در مورد ظاهر خود صحبت کنید ، اما بسیار مهم است که در مورد خواسته ها و اهداف جراحی خود با جراح خود باز باشید.

اگر چانه کوچکی دارید ، ممکن است جراح شما در مورد انجام جراحی برای تقویت چانه شما با شما صحبت کند. دلیلش این است که یک چانه کوچک باعث ایجاد توهم بینی بزرگتر می شود. در این شرایط نیازی به جراحی چانه نیست ، اما ممکن است باعث بهتر شدن مشخصات صورت شود.

پس از برنامه ریزی جراحی ، در صورت انجام عمل جراحی سرپایی باید شخصی را ترتیب دهید تا شما را به خانه ببرد.

برای چند روز اول پس از بیهوشی ، ممکن است دچار افت حافظه ، کاهش زمان واکنش و اختلال قضاوت شوید. بنابراین به یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود سفارش دهید که یک شب یا دو شب با شما بمانند تا هنگام بهبودی از عمل ، در انجام کارهای مراقبت شخصی نیز کمک کنند.

مواد غذایی و داروها

دو هفته قبل و بعد از عمل از داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB و دیگران) خودداری کنید. این داروها ممکن است خونریزی را افزایش دهند. فقط از آن دسته داروهای تأیید شده یا تجویز شده توسط جراح خود استفاده کنید. همچنین از داروهای گیاهی و مکمل های بدون نسخه خودداری کنید.

اگر سیگار می کشید ، سیگار را متوقف کنید. سیگار کشیدن روند بهبودی بعد از عمل را کند می کند و ممکن است شما را از ابتلا به عفونت بیشتر کند.

آنچه انتظار دارید

رینوپلاستی یک سری مراحل سفارش داده شده ندارد. هر عمل جراحی منحصر به فرد و اختصاصی برای آناتومی و اهداف خاص فرد تحت عمل جراحی است.

در حین عمل جراحی

بسته به اینکه عمل جراحی شما چقدر پیچیده باشد و جراح شما را ترجیح دهد ، جراحی زیبایی بینی به بی حسی موضعی با آرام بخش یا بیهوشی عمومی نیاز دارد. قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید که نوع بیهوشی برای شما مناسب تر است.

• بی حسی موضعی با آرام بخش. این نوع بیهوشی معمولاً در محیط سرپایی استفاده می شود. این محدود به یک قسمت خاص از بدن شماست. پزشک شما یک داروی ضد درد را به بافت بینی شما تزریق می کند و با داروهای تزریق شده از طریق یک خط داخل وریدی (IV) به شما آرام می کند. این باعث می شود شما گرسنه اما به طور کامل خواب نباشید.

•           بیهوشی عمومی. شما داروی (بی حس کننده) را با استنشاق آن یا از طریق یک لوله کوچک (خط IV) که در یک رگ در دست ، گردن یا قفسه سینه شما قرار می گیرد دریافت می کنید. بیهوشی عمومی بر تمام بدن شما تأثیر می گذارد و باعث می شود در حین عمل بیهوش شوید. بیهوشی عمومی به لوله تنفسی نیاز دارد.

جراحی زیبایی بینی ممکن است در داخل بینی شما یا از طریق یک برش کوچک خارجی (برش) در پایه بینی ، بین سوراخ بینی شما انجام شود. جراح شما احتمالاً استخوان و غضروف زیر پوست شما را مجدداً تنظیم می کند.

جراح شما بسته به میزان نیاز به از بین بردن یا اضافه شدن ، ساختار بینی و مواد موجود ، می تواند شکل استخوان های بینی یا غضروف شما را از چندین طریق تغییر دهد. برای تغییرات کوچک ، جراح ممکن است از غضروف گرفته شده از عمق داخل بینی یا گوش شما استفاده کند. برای ایجاد تغییرات بزرگتر ، جراح می تواند از غضروف دنده ، ایمپلنت یا استخوان از قسمتهای دیگر بدن شما استفاده کند. بعد از ایجاد این تغییرات ، جراح پوست و بافت بینی را به عقب قرار داده و برش ها را در بینی شما می بخشد.

اگر دیواره بین دو طرف بینی (سپتوم) خم یا کج (انحراف) باشد ، جراح نیز می تواند آن را برای بهبود تنفس اصلاح کند.

بعد از عمل ، شما در اتاق ریکاوری قرار خواهید گرفت ، جایی که کارکنان بر بازگشت شما به حالت بیداری نظارت می کنند. ممکن است دیرتر آن روز را ترک کنید یا اگر سایر موارد سلامتی دارید ، ممکن است یک شب بمانید.

مشکلات بهداشتی دیگری دارید ، ممکن است یک شبه بمانید.

بعد از عمل

برای کاهش خونریزی و تورم ، بعد از عمل باید در رختخواب استراحت کنید که سر شما بالاتر از قفسه سینه قرار دارد. ممکن است بینی شما به دلیل تورم یا از اسپلت هایی که در حین عمل در بینی شما قرار دارد ، احتقان شود.

در بیشتر موارد ، پانسمانهای داخلی به مدت یک تا هفت روز بعد از عمل در جای خود باقی می مانند. پزشک شما همچنین برای محافظت و پشتیبانی از نوار شکاف به بینی شما نوار می زند. معمولاً حدود یک هفته در محل کار است.

خونریزی اندک و تخلیه مخاط و خون قدیمی چند روز پس از عمل یا بعد از برداشتن پانسمان متداول است. پزشک شما ممکن است “پد قطره ای” – یک قطعه کوچک از گاز را که نوار در آن قرار گرفته است ، زیر بینی خود قرار دهد تا زهکشی را جذب کند. مطابق دستور پزشک ، گاز را تغییر دهید. پد قطره ای را محکم در مقابل بینی خود قرار ندهید.

برای کاهش بیشتر احتمال خونریزی و تورم ، پزشک ممکن است از شما بخواهد که چندین هفته پس از عمل احتیاط کنید. پزشک ممکن است از شما بخواهد:

• از فعالیت های شدید مانند ایروبیک و آهسته دویدن خودداری کنید.

• در حالی که باند بر روی بینی خود دارید به جای دوش حمام بگیرید.

• بینی خود را منفجر نکنید.

• برای جلوگیری از یبوست از غذاهای پر فیبر مانند میوه و سبزیجات بخورید. یبوست می تواند باعث صدمه زدن به شما شود و به محل عمل فشار وارد کند.

• از بیان شدید صورت مانند لبخند زدن یا خندیدن خودداری کنید.

• دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید تا حرکت لب فوقانی شما محدود شود.

• لباس هایی بپوشید که در قسمت جلو چسبانده شود. لباس مانند پیراهن یا ژاکت را بالای سر خود نکشید.

علاوه بر این ، حداقل چهار هفته بعد از عمل ، عینک یا عینک آفتابی را روی بینی خود قرار ندهید تا از فشار بر بینی خود جلوگیری کنید. می توانید از استراحت گونه یا نوار عینک به پیشانی خود استفاده کنید تا بینی شما بهبود یابد.

در بیرون از خانه ، مخصوصاً روی بینی خود ، از ضد آفتاب SPF 30 استفاده کنید. آفتاب بیش از حد ممکن است باعث تغییر رنگ نامنظم دائمی در پوست بینی شما شود.

برخی از تورم موقتی یا تغییر رنگ سیاه و آبی پلکهای شما می تواند به مدت دو تا سه هفته بعد از عمل بینی اتفاق بیفتد. تورم بینی برای برطرف شدن بیشتر طول می کشد. محدود کردن سدیم در رژیم غذایی به شما کمک می کند تا تورم سریعتر از بین برود. بعد از عمل چیزی از قبیل یخ یا بسته های سرد را روی بینی خود قرار ندهید.

بینی شما در طول زندگی تغییر می کند چه جراحی داشته باشید یا نه. به همین دلیل ، گفتن هنگامی که “نتیجه نهایی” خود را بدست آورده اید ، دشوار است. با این حال ، بیشتر تورم ظرف یک سال از بین می رود.

نتایج

تغییرات بسیار ناچیز در ساختار بینی شما – که اغلب به اندازه میلی متر اندازه گیری می شود – می تواند تفاوت زیادی در نحوه ظاهر بینی شما ایجاد کند. بیشتر اوقات ، یک جراح باتجربه می تواند نتیجه ای کسب کند که هر دو شما راضی هستید. اما در بعضی موارد ، تغییرات جزئی کافی نیست و ممکن است شما و جراح خود تصمیم به انجام یک عمل جراحی دوم برای تغییرات بیشتر دهید. در صورت بروز این مسئله ، شما باید حداقل یک سال برای عمل جراحی پیگیری صبر کنید ، زیرا بینی شما در این مدت می تواند تغییر کند.

سوالات متداول

تفاوت جراحی زیبایی بینی با سپتوپلاستی چگونه است؟

جراحی زیبایی بینی جراحی برای تغییر شکل بینی است. از آنجا که هم تنفس و هم شکل بینی به هم مرتبط هستند ، ممکن است گاهی اوقات جراحی زیبایی بینی انجام شود نه تنها برای تغییر نحوه نگاه بینی بلکه به منظور بهبود تنفس از طریق بینی.

سپتوپلاستی جراحی برای بهبود تنفس از طریق صاف کردن دیواره داخل بینی است که معابر بینی را به یک سمت راست و چپ (تقسیم بینی) تقسیم می کند. هنگامی که سپر کج است ، می تواند تنفس بینی را سخت تر کند. یک سپتوپلاستی اغلب با جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

آیا جراحی زیبایی بینی یک عمل ساده است؟

شماره جراحی زیبایی بینی یک عمل چالش برانگیز است. این ناشی از چندین عامل است. اول ، بینی یک شکل سه بعدی پیچیده است که در وسط صورت قرار دارد. تغییرات ایجاد شده در حین جراحی زیبایی بینی اغلب بسیار ناچیز است. اما این تغییرات می تواند در نحوه ظاهر و عملکرد بینی تفاوت اساسی ایجاد کند. از آنجا که این تغییرات اندک هستند ، حاشیه خطا نیز هست.

تورم و قرار دادن بی حسی موضعی در پوست باعث تحریف بینی در حین عمل می شود و بسیاری از تغییرات ظریف ایجاد شده را پنهان می کند. جراحی زیبایی بینی همچنین دارای یک برنامه استاندارد یا مجموعه ای از مراحل نیست. پزشکان هر عمل را متناسب با نیاز بیمار تنظیم می کنند.

آیا باید در بیمارستان بمانم؟

تقریباً هر کس که جراحی زیبایی بینی داشته باشد ، قادر است در همان روز پس از عمل با خیال راحت از بیمارستان خارج شود. در موارد نادر ، در صورت سخت بودن در حالت تهوع ممکن است یک شب در بیمارستان بمانید یا مشکلات سلامتی دیگری را که باید تحت نظر داشته باشید ، داشته باشید.

دوره ریکاوری چقدر است؟

برنامه ریزی کنید تا یک هفته از کار ، مدرسه یا سایر تعهدات خود را تعطیل کنید. هر روز طی هفته اول به تدریج احساس بهتری خواهید داشت. یک هفته بعد از عمل ، معمولاً افراد احساس می کنند که دوباره خودشان هستند.

پس از عمل جوش ، تورم ایجاد می شود. تورم می تواند ماهها طول بکشد ، اگرچه بیشتر مردم پس از گذشت چند ماه متوجه این امر نمی شوند. افراد معمولاً بعد از یک هفته دوباره به انجام اکثر فعالیت ها برمی گردند و بعد از دو تا چهار هفته تمام فعالیت ها را از سر می گیرند.

آیا خطرات وجود دارد؟

همه جراحی ها خطرات دارند. خوشبختانه خطرات رینوپلاستی اندک و عوارض آن نادر است. قبل از عمل پزشک با شما در مورد خطرات و مزایای جراحی صحبت خواهد کرد.

آیا بیمه پرداخت جراحی زیبایی بینی انجام می شود؟

بعضی اوقات بیمه برای جراحی زیبایی بینی پرداخت می کند اما این به بیمه نامه بستگی دارد. قبل از برنامه ریزی جراحی ، مطب پزشک به شما کمک می کند تا مجوز کتبی قبلی را از شرکت بیمه خود دریافت کنید. اگرچه این تضمین پوشش نیست ، اما تنها روش برای تأیید اینکه جراحی زیبایی بینی یک مزیت پوشیده است. بعضی اوقات بیمه بخشی از یک عمل جراحی بینی را می پردازد ، اما سایر قسمت ها آن نیست. در این موارد می توانید با دفتر تجارت تماس بگیرید تا بتوانید از این عملیات بهره مند شوید.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله پیچیدگی عمل جراحی ، تمرین و تجربه جراح و جغرافیای آن. در کلینیک مایو ، هزینه جراحی صرف نظر از این که جراح شما انتخاب می کنید ، همان خواهد بود.

آیا می توانم ببینم بینی من بعد از عمل ممکن است به نظر برسد؟

آره. قبل از مشاوره ، پزشک از عکسهای استاندارد از چندین نمای صورت شما عکس می گیرد. این عکس ها را می توان دستکاری کرد تا به شما ایده ای بدهد که بینی شما ممکن است بعد از عمل به نظر برسد.

آیا جراحی زیبایی بینی دردناک است؟

نه برای بیشتر افراد. یک روز بعد از عمل ، اکثر افراد درد خود را بین ۰ تا ۴ از ۱۰ ارزیابی می کنند.

آیا بینی من را بسته بندی خواهی کرد؟

بسته بندی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. اما به احتمال زیاد برخی از انشعابات نرم را در بینی خود دارید. این تکه های شکاف در آنها وجود دارد که امکان تنفس از طریق آنها را حداقل برای چند روز ممکن می سازد. پزشکان این دیدار را به راحتی در یک جلسه یک هفته از بین می برند.

چه مدت کبودی می شود؟

کبودی غیر معمول است. اگر کبودی جزئی دارید ، معمولاً شروع آن به خوبی است.

Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
udemy paid course free download
download lava firmware
Download Best WordPress Themes Free Download
free online course