ترمیم چانه کوچک کردن و عقب رفته

ترمیم چانه کوچک کردن و عقب رفته

ترمیم چانه کوچک کردن و عقب رفته

ترمیم چانه کوچک کردن و عقب رفته

جراحی فک و چانه

افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی را دارند اغلب به دنبال شناسایی مشکل درصورت خود هستند مشکلاتی نظیر : بینی ، چشم ها ، رنگ پوست و … که در این جا به جراحی فک و چانه می پردازیم .


یکی از بخش های صورت که می تواند تعادل صورت را بر قرار کن و یا برهم بریزد چانه است .
داشتن یک چانه بزرگ و یا کوچک می تواند روی ظاهر صورت تاثیر گذار باشد به گونه ای که بزرگ و یا کوچک بودن آن بر روی بینی تاثیر بسزایی دارد .
تغییرات جزئی در فک می تواند تعادل و توازن کل صورت را تحت تاثیر قرار دهد .

  • منتوپلاستی : این روش برای اصلاح کردن چانه مورد استفاده قرار می گیرد که تکنیک های بسیاری در آن انجام می گیرد .
  • انواع منتوپلاستی : منتو پلاستی به دو دسته ی بزرگ کردن چانه و کوچک کردن چانه تقسیم می شود.
  • بزرگ کردن چانه : روشی است که در آن چانه های کوچک و یا فرو رفته ترمیم و بزرگ می شود .

این عمل روشی است که جراحی پلاستیک در آن انجام می شود که هدف آن اصلاح کردن شکل وترمیم چانه است. این روش به صورت سرپایی انجام می گیرد ، هزینه ی زیادی ندارد و دوران بهبودی آن بسیار کوتاه است .
در این روش می توان هم از پروتز یا ژینوپلاستی استفاده کرد .

  • کوچک کردن چانه : روشی که در آن چانه های بزرگ و جلو آمده کوچک و به عقب برگردانده می شود. ژینوپلاستی اسلایدینگ همانند ژینوپلاستی که جهت بزرگ کردن چانه استفاده می شود است با این تفاوت که به جای به جلو کشیدن استخوان آن را به عقب می کشند .
    بزرگ کردن چانه بیشتر از کوچک کردن چانه مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتز چانه :

برای قرار دادن پروتز چانه یا در دهان برش را ایجاد می کنند یا زیر چانه ، در هر صورت پزشک باید لایه ی زیادی از بافت را ببرد همچنین باید دقت لازم را داشته باشد تا آسیبی به عصب اصلی چانه وارد نشود .

ژینوپلاستی اسلایدینگ :

در افرادی که چانه ی آن ها خیلی کوچک باشد که نتوان با تزریق پروتز آن را بزرگ کرد از ژینوپلاستی اسلایدینگ استفاده می شود .

آمادگی های لازم برای جراحی فک و چانه :

  • به مدت دو هفته قبل از منتوپلاستی مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید .
  • توصیه می شود از داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی استفاده نشود .
  • برای چانه از یک پاک کننده آنتی باکتریال استفاده کنید .

افرادی که خواهان انجام عمل‌های زیبایی هستند هنگامی که در تلاش برای شناسایی مشکلات موجود در صورت خود می‎باشند، در اکثر موارد بر مشکلات بینی، چشم‌ها، رنگ پوست و غیره تمرکز می‌کنند. هرچند، در اکثر بیماران به نظر می‌رسد که مشکل در یک سوم پایینی صورت که شامل لب پایین و چانه است، می‌باشد. بسته به نافرمی صورت که نیاز به اصلاح دارد، بیماران دکتر جعفری‌پور گزینه‌های جراحی و غیر جراحی متعددی برای بهبود چانه پیش روی خود دارند. در این مقاله، دو جراحی محبوب چانه که توسط دکتر جعفری‌پور انجام می‌شود، بررسی می‌شود: منتوپلاستی و ژنیوپلاستی.

جراحی زیبایی چانه

زیبایی و جذابیت به شیوه‌ای ذهنی تعیین می‌شوند و خصوصیات زیبایی بر اساس اولویت‌های منحصر بفرد هر شخص متفاوت است. با این حال، مشخصات و خطوط خاصی وجود دارند که موجب می‌شود یک فرد بیشتر یا کمتر جذاب به نظر برسد. هنگام صحبت از نیمرخی که از نظر زیبایی قابل قبول است، می‌توان گفت که چانه باید بین۲ تا ۳ میلی‌متری پشت یک خط فرضی که بصورت عمودی از پایه‌ی بینی تا بخش جلویی چانه رسم می‌شود، قرار داشته باشد. یک چانه‌ی نامتناسب یا ضعیف حالتی است که در آن چانه بیشتر از ۲ تا ۳ میلی‌متر عقب باشد. در زنان، اندکی عقب بودن چانه قابل قبول است و حتی از نظر زیبایی مطلوب است. هرچند در مردان یک خط فک قوی که ظاهری مردانه به صورت می‌دهد، ارجح می‌باشد.

روش‌های جراحی زیبایی چانه و جراحی زیبایی فک


منتوپلاستی: کوچک کردن چانه

در طول عمل زیبایی چانه منتوپلاستی، جراح یک برش در یکی از دو موقعیت ممکن ایجاد می‌کند:

  • زیر لب پایینی در داخل دهان
  • زیر چانه در یک محل نامحسوس

جراح سپس از یک ابزار الکتریکی (یک مته یا دریل استخوان) برای کوچک کردن و تغییر شکل استخوان استفاده می‌کند تا ظاهری طبیعی‌تر ایجاد کند. جراح محل برش را بخیه زده و روی آن را باندپیچی می‌کند.

 ژنیوپلاستی: بزرگ کردن چانه

عمل زیبایی چانه ژنیوپلاستی را می‌توان با استفاده از پروتز چانه انجام داد تا یک چانه‌ی عقب رفته را بزرگ کرد و یا از جراحی جلو آوردن استخوان استفاده نمود. زمانی که شما و جراحتان تصمیم گرفتید که از پروتز سیلیکونی چانه استفاده کنید یا خود استخوان را جلو بیاورید، نوع برش انتخاب خواهد شد.

اگر پروتز چانه را انتخاب کردید، برش در یکی از موقعیت‌های ممکن زیر اجرا می‌شود:

  • زیر لب پایینی در داخل دهان
  • زیر چانه در یک محل نامحسوس

پروتز در یک محفظه‌ی با اندازه‌ی مناسب قرار می‌گیرد. ابزاری برای تعیین اندازه استفاده می‌شود تا بهترین ظاهر ممکن حاصل شود؛ سپس پروتز واقعی با دقت قرار داده شده و برش‌ها بسته می‌شوند.

در صورتی که بخواهید استخوان چانه جلو آورده شود، جراح برشی را با استفاده از یک اره با تیغ مخصوص در زیر لب پایینی در داخل دهان ایجاد می‌کند تا لبه‌ی استخوان چانه را تفکیک کند. جراح نوک استخوان چانه‌ی جداشده را جلو آورده و آن را با سیم یا صفحات و پیچ‌های مخصوص در جای خود قرار می‌دهد. در نهایت، محل برش‌ها بخیه زده شده و باند بر روی چانه قرار می‌گیرد.

پس از جراحی زیبایی چانه


پس از جراحی زیبایی چانه ممکن است شما ورم یا تغییر رنگ قابل توجهی را در ناحیه‌ی درمان شده تجربه کنید که در طول چند هفته برطرف می‌شود. بخیه‌ها عموماً پس از هفت روز بعد از عمل برداشته می‌شوند.

از دستورالعمل‌های پس از عمل جراحی زیبایی چانه ارائه شده توسط پزشک خود پیروی کنید تا خطر عوارض جانبی کاهش بیابد. ممکن است مقداری درد وجود داشته باشد، که می‌توان با مصرف داروهای خوراکی آن را کنترل کرد. همچنین ممکن است جراح توصیه‌هایی برای کاهش تورم از جمله بالا نگه داشتن سر داشته باشد. فعالیت‌های عادی را می‌توان پس از چند روز از سر گرفت.

عوارض و خطرات جراحی زیبایی چانه


هر روش جراحی پلاستیک همراه با خطراتی است. عوارض روش‌های منتوپلاستی و ژنیوپلاستی به ندرت رخ می‌دهد. از معایب جراحی زیبایی چانه اینست که برخی بیماران ممکن است دچار عفونت در ناحیه‌ی چانه یا لب شوند که معمولاً با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. در موادر بسیار نادری از بروز عفونت نیازمند تخلیه با استفاده از جراحی است. شکل‌گیری بافت اسکار نیز امکان‌پذیر است.

در طول زمان، بخش‌هایی از استخوان ممکن است دچار فرسایش شود؛ اگرچه این حالت معمولاً موجب نگرانی‌های پزشکی، ناراحتی یا تغییر در ظاهر چانه نمی‌گردد.

در روش ژنیوپلاستی، سیم‌ها یا صفحات در صورتی که سبب ناراحتی شوند، برداشته می‌شوند. بیماران ممکن است دچار عدم حساسیت در ناحیه‌ی چانه یا لب گردند؛ هرچند بی‌حسی معمولاً موقتی است.

در موارد نادری نیز ممکن است این بی‌حسی دائمی باشد. باید توجه داشت که عوارض بسیار نادر بوده و برای درمان آنها گزینه‌هایی وجود دارد.

هزینه جراحی زیبایی چانه


هزینه‌های جراحی زیبایی چانه شامل سه بخش می‌باشد: هزینه‌ی بیهوشی، هزینه‌ی بیمارستان یا تسهیلات، و هزینه‌ی جراح. هزینه‌ها بسته به پیچیدگی روش متغیر است. برای مثال، جراحی پیچیده‌تر ممکن است

چندین ساعت بطول بیانجامد: این عامل سبب افزایش زمان جراحی، بیهوشی و بستری شده که بطور قابل ملاحظه‌ای بر هزینه‌ی کلی عمل تاثیر می‌گذارد.

اگر بیهوشی عمومی انجام بگیرد و یک شب بستری در بیمارستان مورد نیاز باشد، هزینه‌ها بیشتر از زمانی خواهد بود که بی‌حسی موضعی بدون بستری در بیمارستان اجرا گردد. محلی که جراحی در آن انجام می‌شود نیز بر هزینه تاثیر می‌گذارد.

یک برنامه‌ی درمانی جامع ممکن است شامل بیش از یک عمل باشد. اگر چند عمل را بتوان در یک زمان انجام داد، در این صورت ممکن است برخی هزینه‌های خاص ترکیب شوند.

شما ممکن است بعد از جراحی برجسته سازی چانه احساس کوفتگی عضلات نیز داشته باشید. در موارد بسیاری، داروهای تسکین دهنده درد بدون نسخه برای کاهش این ناخوشی کافی است. گرچه پزشکان در صورت نیاز می توانند داروهای ضد درد قویتری هم تجویز کنند. مانند بسیاری از بیماران، شما نیز ممکن است

نیاز داشته باشید بعد از این جراحی یک رژیم غذایی ملایم را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید غذاهایی که انتخاب میکنید سرشار از ویتامین و پروتئین باشد چرا که این مواد مغذی سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و پروسه بهبودی را سرعت می بخشد.

پزشکان می توانند در طول ریکاوری راهنمایی بیشتری به شما ارائه دهند. آنها همچنین به شما خواهند گفت که چه زمانی برای ملاقات های بعد از عمل به آنها مراجعه کنید. عوارض برجسته سازی چانه نادر است، اما می تواند اتفاق بیفتد. اقدامات منظم بعد از جراحی می تواند این خطرات احتمالی را کاهش دهد.

Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
online free course
download micromax firmware
Free Download WordPress Themes
udemy free download