انواع لیفتینگ صورت + مزایا ، عوارض و خطرات آن !

انواع لیفتینگ صورت + مزایا ، عوارض و خطرات آن !

انواع لیفتینگ صورت + مزایا ، عوارض و خطرات آن !

هر چقدر ما پیرتر می‌شویم، پوست ما لطافت و انعطاف‌پذیری خود را بیشتر از دست می‌دهد، زیرا میزان تولید رشته‌های کلاژن و الاستین در آن مرتباً کمتر و کمتر می‌شود. در نتیجه، بافت‌های هم بند پوست ضعیف‌تر شده و شکل و ساختار پوست به تدریج از بین می‌رود. یعنی پوست شُل و سست می‌شود و چروک‌هایی در آن تشکیل می‌شود. به مرور زمان پوستی که شُل شده است، تحت تأثیر نیروی جاذبه زمین به طرف پایین کشیده می‌شود و در نتیجه، پوست گونه‌ها، گردن و پلک‌ها دچار افتادگی می‌گردد.

لیفت صورت یکی از عمل‌های جراحی زیبایی است که با هدف جوانسازی و افزایش لطافت پوست صورت انجام می‌گیرد. روش‌های مختلفی برای جراحی لیفت صورت وجود دارد که از نظر میزان تهاجمی بودن با هم تفاوت دارند. در حال حاضر بیشتر از دو روش لیفت سطحی یا SMAS ) Superficial Musculoaponeurotic System) و لیفت عمقی (Deep Plane) برای جراحی لیفتینگ صورت استفاده می‌شود. دو روش دیگر که میزان تهاجمی بودن آنها نسبتاً کمتر است نیز شامل لیفت صورت با جای زخم کوتاه (Short Scare Facelift) و لیفت صورت اندوسکوپی (Endoscopic Facelift) می‌باشد.

مزایای عمل لیفت صورت

  •           بهبود زیبایی چهره
  •           دستیابی به چهره‌ای جوان‌تر
  •           کشیدن پوست و رفع افتادگی آن
  •           سفت کردن ماهیچه‌های صورت
  •           بهبود فرم صورت
  •           بهبود نحوه برخورد با دیگران
  •           اصلاح تصویر ذهنی بیمار از وضعیت ظاهری خود
  •           تقویت اعتماد به نفس

عمل جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت عملی است که برای رفع افتادگی بافت‌های صورت انجام می‌شود. لیفت صورت یک اصطلاح کلی است که بیماران و بعضی از جراحان از آن برای توصیف تخصصی عمل کشیدن پوست پیشانی، میانه صورت یا قسمت پایین صورت استفاده می‌کنند. جراحی لیفت صورت عملی است که بیشتر برای کشیدن پوست ناحیه گردن و خط فک انجام می‌شود. در واقع اگر یک خط فرضی از گوشه‌های دهان تا بالای گوش‌ها را تصور کنید، عمل لیفت صورت برای جوانسازی تمام آن قسمت از صورت که در زیر این خط قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. روش‌ها و انواع بسیار مختلفی از عمل لیفت صورت با درجه‌های مختلف قابل اجرا هستند که عمل مورد نیاز برای هر بیمار بر اساس شرایط خاص او برنامه‌ریزی می‌شود.

در بعضی از موارد فقط با ایجاد بریدگی‌هایی در قسمت جلوی گوش‌ها انجام می‌شود. در حالی که در بعضی دیگر تنها یک بریدگی کوچک در زیر چانه ایجاد می‌شود تا از طریق آن، عمل ساب‌منتوپلاستی (لیپوساکشن برای حذف چربی‌های زائد گردن) انجام شود. ممکن است بعد از عمل ساب‌منتوپلاستی، یک بریدگی هم در اطراف گوش‌ها ایجاد شود تا لیفت صورت به شکل عمقی (Deep Plane) انجام گیرد. به هر حال از هر روشی که برای عمل جراحی لیفت صورت استفاده شود، بیمار در عرض ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از عمل می‌تواند به شرایط عادی برگردد و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد.

بعد از گذشت دو تا سه هفته هم کاملاً فعال و سالم خواهد بود. البته مقدار کمی از ورم و سفتی پوست تا حدود سه ماه بعد همچنان باقی می‌ماند و به مرور زمان از شدت آن کاسته می‌شود. اما به طور کلی این عوارض خیلی خفیف بوده و تا وقتی که خیلی در وضعیت صورت دقیق نشوید، مشخص نخواهد بود. نتایج عمل جراحی لیفت صورت از دوام و ماندگاری طولانی برخوردار است و معمولاً تا ۱۰ سال یا حتی بیشتر ماندگار خواهد بود.

خطرات و عوارض

  • غیر طبیعی شدن شکل صورت
  •           تاول زدن روی پوست صورت
  •           تغییر رنگ پوست
  •           آسیب‌دیدگی عصب گوش
  •           ضعف یا فلج شدن صورت (پارالیز)
  •           آسیب‌دیدگی اعصاب صورت
  •           بی‌حس شدن دائمی صورت
  •           بروز ناهنجاری‌ها و عوارض پوستی
  •           نکروزه شدن (مرگ) بافت پوست
  •           کند بودن روند بهبودی بعد از عمل
  •           ورم صورت
  •           سفت شدن پوست صورت
  •           ضعیف شدن عضلات صورت
  •           نمایان بودن جای زخم‌ها

علت افتادگی پوست

اثر استرس های زندگی روزمره ، تأثیر گرانش و قرار گرفتن در معرض آفتاب را می‌توان در چهره همه ما مشاهده کرد. چین ها و خطوط لبخند عمیق تر می‌شوند ، گوشه های دهان فرو رفته تر می‌شوند ، خط فک و پوست گردن سست تر می‌شوند. در اطراف چشم ، ابرو افتاده و پوست پلک ها به صورت چین های شل جمع می‌شود.

در پوست اولین علامت چین و چروک‌های ظریف در اطراف لب ، در گوشه های خارجی چشم و خطوط بیان است. میزان وقوع این اتفاق در افراد مختلف متفاوت است و احتمالاً توسط ژنهای ما مشخص می‌شود.

پیری پوست صورت لزوماً نشانگر نسبتی که بقیه بدن و ذهن ما در حال پیر شدن است و بسیاری از افراد احساس ناامیدی می‌کنند که چهره ای که در آینه می بینند آن چیزی نیست که احساس می‌کنند و باید ظاهر خود را تغییر دهند. کاهش وزن زیاد می‌تواند در ظاهر صورت نسبت به مراحل پیری تغییراتی ایجاد کند.

چرا لیفت صورت یا لیفت گردن انجام می‌شود؟

اگر صورت و گردن شما شروع به ایجاد حالتی مثل افتادگی کرده باشد ، صورت شما بهترین نتیجه را می‌دهد اما هنوز پوست شما دارای خاصیت ارتجاعی است و ساختار استخوان شما قوی و تعریف شده است. اکثر افرادی که لیفت صورت انجام می‌دهند، در دهه ۴۰ و ۶۰ زندگی خود هستند ، اما لیفت های پوستی را می‌توان با موفقیت در افراد ۷۰ یا ۸۰ ساله نیز انجام داد.

نباید بدیهی باشد که شما صورت خود را تغییر داده اید ، اما باید جوان تر ، سالم تر ، سرزنده تر و شاد تر به نظر برسید.

لیفت صورت در قسمت زیرین پوست و به خصوص خط فک تاثیر گذاشته و ظاهر این نواحی را بهبود می‌بخشد. اگر بر روی پیشانی ابروهای چروک و افتاده دارید ، جراح شما ممکن است لیفت ابرو را پیشنهاد کند. پوست شل با چین و چروک های ظریف ، برآمدگی و نواحی ناهموار بیشتر از لایه برداری شیمیایی یا تجدید پوست به وسیله لیزر کاربرد دارد، که می‌توان آن را با لیفت صورت ، لیفت ابرو یا لیفت گردن انجام داد.

انتخاب یک جراح

اگر تصمیم به جراحی لیفت صورت یا جراحی لیفت گردن دارید ، فقط به جراحی مراجعه نمایید که که به درستی آموزش دیده است. آن‌ها در مورد آنچه ممکن است در طی عمل و نتایج آن برای شما اتفاق بیافتد، صحبت کنند و منم می‌کنند تا بهترین نتایج را کسب کنید و در مورد شرایط مختلف این عمل زیبایی با شما صحبت خواهند کرد. هیچ کس نیازی به لیفت فوری و اورژانسی صورت ندارد. اگر به شما فرصت کافی برای فکر کردن داده نشده است ، باید به دنبال یک مرکز درمانی یا پزشک دیگر باشید.

دکتر روح الله عباسی

قبل از عمل من چه چیز هایی انجام خواهد شد؟

شما با جراح خود ملاقات خواهید کرد تا در مورد دلیل جراحی و آنچه می‌خواهید اتفاق بیافتد، صحبت کنید. جراح هر بیماری را که در گذشته داشته اید یا در حال حاضر دارید، یادداشت می‌کند. آن‌ها همچنین داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای گیاهی و داروهایی که توسط پزشک تجویز نشده است را از شما می‌پرسند. جراح صورت و گردن شما را معاینه می‌کند و ممکن است برای سوابق پزشکی شما عکس بگیرد. آن‌ها از شما می‌خواهند که برای گرفتن ، ذخیره و استفاده از عکس‌ها ، فرم رضایت نامه امضا کنید.

جراح قد و وزن شما را اندازه می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که انجام این عمل برای شما بی خطر است. اگر اضافه وزن دارید یا قصد باردار شدن دارید ، جراح شما ممکن است پیشنهاد شما را به تأخیر اندازد.

چگونه می‌توانم به موفقیت خود در عمل جراحی کمک کنم؟

تا حد ممکن سالم زندگی کنید. مهم است که وزن خود را با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم ثابت نگه دارید. پزشک شما می‌تواند در این مورد به شما توصیه هایی داشته باشد.پ

اگر قصد کاهش وزن را دارید ، قبل از عمل باید این کار را انجام دهید. این کار به جراح اجازه می‌دهد پوست بیشتری را از بین ببرد و به نتیجه بهتر برسد. حداقل از دو هفته قبل از عمل باید از مصرف قرص های حاوی آسپیرین و همچنین داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خودداری کنید زیرا این داروها خطر خونریزی را افزایش می‌دهند.

اگر قصد دارید موهای خود را فر کنید، مش کنید و یا رنگی کنید ، این کار را قبل از عمل انجام دهید زیرا جای زخم تازه برای چند هفته به این مواد شیمیایی حساس است.

اگر سیگار می‌کشید ، متوقف کردن آن برای حداقل شش هفته قبل از عمل به کاهش خطر عوارض ، به ویژه خطر ابتلا به پوسته پوسته شدن پشت گوش و از دست دادن جریان خون، کمک می‌کند. نگران از بین بردن موهای نزدیک محل بریدگی توسط پزشک خود باشید ، اما در طی ۲۴ ساعت قبل از عمل ، حمام یا دوش بگیرید تا مطمئن شوید که ناحیه مورد نظر برای عمل، تا آنجا که ممکن است تمیز باشد.

جراحی چگونه انجام می‌شود؟

لیفت صورت شامل بالا بردن و تغییر مجدد پوست و بافت نرم صورت است. در حین عمل ، برش هایی در هر دو طرف صورت در جلوی گوش ایجاد می‌شود ، که در امتداد خط مو ، درست در جلوی یا پشت غضروف ، و اطراف پشت گوش ، و در قسمت پشت گوش و سپس به داخل جمجمه و قسمت پایین پوست سر کشیده می‌شود. بعضی اوقات ممکن است لازم باشد جراح برای عمل کردن و اصلاح قسمت بالایی گردن برش کوچکی را در زیر چانه انجام دهد.

گاهی اوقات فقط پوست بالای گردن برداشته می‌شود (فقط لیفت صورت).

گاهی اوقات عضلات گردن و پوست روی آن فقط با دوختن آن‌ها به یکدیگر محکم می‌شود (فقط لیفت گردن).

گاهی اوقات عضله گردن و پوست روی و بالای آن محکم شده و سپس برداشته شده و محکم به ساختارهای محکم در جلو و پشت گوش (لیفت صورت و لیفت گردن) محکم می‌شود.

پوست اضافی برداشته می‌شود و پوست باقی مانده در جای خود قرار می‌گیرد.

چربی و بافت مجدد توزیع می‌شوند و گاهی به صورت اضافه می‌شوند.

لیفت صورت استاندارد به نیمه پایینی صورت کمک می‌کند ، اما اصلاح این روش می‌تواند با بالا بردن زاویه بیرونی چشم و کاهش خطوط پا کلاغی اطراف چشم ، ظاهر قسمت فوقانی صورت را بهبود می‌بخشد.

درمان جایگزین چیست؟

لیفت صورت و لیفت گردن مؤثرترین راه‌های سفت کردن پوست صورت و گردن شما هستند. این روش ها از چروک دور چشم ، پیشانی و دهان خلاص نمی‌شوند. سایر روش‌های درمانی مانند تزریق بوتاکس می‌تواند در این امر کمک کند.

لیفت صورت و لیفت گردن باعث تغییر در بافت و ظاهر پوست شما نمی‌شود ، اگرچه درمان هایی نظیر لیزر مجدد (در صورت استفاده از لیزر برای سوزاندن سطح پوست شما به روش کنترل شده) یا لایه برداری های شیمیایی (در جایی که یک ماده شیمیایی برای لایه برداری استفاده می‌شود) ممکن است به این امر کمک کند. بعضی مواقع ، پیوند چربی یا تزریق چربی (در صورتی که چربی از طریق لیپوساکشن از قسمت دیگری از بدن مانند باسن یا ران ها به صورت تزریق می‌شود) می‌تواند به جای و یا همچنین همراه لیفت صورت بر روی صورت انجام شود تا صورت و پوست شما برجسته تر و نمایان تر شده و جوان تر دیده شود.

 بعضی مواقع مشکل اصلی، داشتن ابروهای افتاده است. در این حالت ، ممکن است لیفت ابرو، چه به خودی خود و به تنهایی و چه با لیفت صورت و یا لیفت گردن، به سفت شدن پوست روی صورت شما کمک کند.

بعد از عمل چه انتظاری داشته باشید

لیفت صورت و لیفت گردن معمولاً تحت بیهوشی عمومی (بنابراین شما خواب خواهید بود) یا یک بی حسی موضعی (جایی که کل ناحیه به وسیله تزریق بی حس شده و ممکن است آرام شود) انجام می‌شود. عمل بین دو تا پنج ساعت طول می‌کشد.

برای تمیز نگه داشتن زخم ممکن است به شما آنتی بیوتیک داده شود. ممکن است شما لوله های تخلیه کننده در صورت یا گردن خود داشته باشید تا مایعات یا خون را از زیر پوست بیرون بیاورد. این لوله ها هنگامی که مایعات یا خون به طور کامل از بدن خارج شد، قبل از رفتن به خانه، از بدن شما خارج می‌شود.

شما ممکن است همان روز به خانه بروید ، اما به احتمال زیاد یک شب در بیمارستان خواهید ماند. اگر در همان روز به خانه بروید ، یک فرد بالغ مسئول باید شب را در کنار شما بماند. صورت و گردن شما احساس سفتی و درد خواهد کرد. مسکن های ساده باید به اندازه کافی باشند تا شما را راحت نگه دارند.

پانسمان پوست

صورت و گردن شما به وسیله پانسمان بسته می‌شود. بیشتر جراحان برای کاهش کبودی و تورم صورت شما را بانداژ می‌زنند. این باندها یک یا دو روز روی ناحیه مد نظر می مانند و بخیه ها پس از هفت یا هشت روز برداشته می‌شوند.

بهبودی

طبیعی است که تا حدودی بی حسی پوستی در گونه ها و گوش ها وجود داشته باشد. این حالت معمولاً طی چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابد ، اگرچه ممکن است از بین رفتن حساسیت طولانی مدت پوست در جلوی گوش شما وجود داشته باشد. برای کاهش تورم بهتر است سر خود را بالا نگه دارید. به طور خاص ، با بالش های اضافی بخوابید تا چند روز اول بعد از عمل ، سر خود را بلند نکنید. شما در همان روز عمل جراحی خود از رختخواب خارج خواهید شد و بعد از دو هفته فعالیت های سبک انجام می‌دهید. حداقل دو هفته از فعالیت شدید ، سونا و ماساژ خودداری کنید. در ابتدا صورت شما کمی پف کرده به نظر می‌رسد و ممکن است کمی عجیب و سفت به نظر برسد. زخم ها می‌توانند به خوبی با موهای شما پنهان شوند تا بتوانید طی دو هفته دوباره به سر کار و زندگی روزمره خود بازگردید. در مردان بستن و مراقبت از جای زخم ها از زنان مشکل تر است و در نتیجه برداشته شدن پوست ، ریش آن‌ها به گوش آن‌ها نزدیک تر می‌شود.

آرایش می‌تواند در پوشش کبودی مفید باشد. زخم های موجود در خط مو معمولاً معلوم نمی‌شوند ، اما موها بلافاصله دور زخم کوتاه می‌شوند. ممکن است کاهش موی اندکی در رشد موها در قسمت جلوی مو وجود داشته باشد ، اما این امر معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه مو بسیار نازک باشد و چندین برش صورت انجام شود.

اجتناب کنید

برای چند هفته کارهای سنگین را انجام ندهید و حداقل تا دو هفته از خم شدن یا رابطه جنسی خودداری کنید. در مورد تمام فعالیت ها ، انجام کارها را به آرامی شروع کنید. تا زمانی که احساس امنیت نکنید و از راحتی کمربند ایمنی مطمئن نباشید، رانندگی نکنید.

Download Premium WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
free download udemy paid course
download lenevo firmware
Download WordPress Themes
online free course